INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ S ÚSMĚVEM
Smyslem individuálního vzdělávání je nabídnout dětem a rodičům možnost jiného způsobu vzdělávání, jelikož jim z různých důvodů nevyhovuje klasická školní docházka. Individuální vzdělávání naše škola podporuje na 1. i 2. stupni již několik let. Nabízíme žákům kvalitní zázemí školy, která se nachází v malebném prostředí Hrubého Jeseníku. Výuka domškoláků probíhá v souladu s ŠVP naší školy.
DŮVODY, PROČ ZVOLIT INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ:
- Zdravotní stav žáka, který nedovoluje pravidelnou docházku do školy
- Časté pracovní cesty zákonných zástupců a jejich rodin
- Potíže žáků různého charakteru (konflikty žák × učitel, šikana žáka, stres ze školy)
- Žák má speciální vzdělávací potřeby nebo je mimořádně nadaný
O povolení individuálního vzdělávání žáka rozhoduje ředitel školy, kam byl žák přijat k plnění povinné školní docházky, na základě písemné žádosti zákonného zástupce.
ŽÁDOST O INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ musí obsahovat:
- jméno a příjmení, rodné číslo (bylo-li přiděleno) a místo trvalého pobytu žáka, případně bydliště žáka, pokud nemá na území ČR místo trvalého pobytu
- uvedení období, ročníku, popřípadě pololetí, kdy má být žák individuálně vzděláván
- důvody pro individuální vzdělávání žáka
- popis prostorového a materiálně technického zabezpečení vzdělávání a podmínek ochrany zdraví individuálně vzdělávaného žáka
- doklady osvědčující splnění vzdělání osoby, která bude žáka individuálně vzdělávat
- seznam učebnic a učebních textů, které budou ve výuce užívány, pokud nejde o učebnice uvedené v § 27 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb.
- další skutečnosti, které mají vliv na průběh vzdělávání žáka
- vyjádření školského poradenského zařízení
NABÍZÍME:
- kvalitní informační a komunikační zázemí
- kontakt a konzultace s koordinátorkou individuálního vzdělávání
- přístup do elektronické žákovské knížky, třídní knihy, plánů práce (systém Bakaláři)
- učebnice, pracovní sešity, pracovní listy
- přístup ke sdíleným dokumentům – učební plány, modelové úlohy, elektronická portfolia
- účast na všech akcích školy – lyžařský, turistický, plavecký, vodácký kurz, projekty, …
- vstupní rozhovor před zahájením individuálního vzdělávání, jehož cílem je seznámit se se záměry rodiny, informovat zákonné zástupce o podmínkách IV, o specifických podmínkách naší školy a o rizicích, která tato forma vzdělávání přináší, dále diskutovat o důvodech pro volbu IV a ujasnit si očekávání žáka i jeho zákonných zástupců od IV
PŘEZKOUŠENÍ:
- probíhá podle zákona dvakrát ročně
- může probíhat formou prezenční nebo distanční – o formě rozhoduje ředitel po konzultaci s koordinátorkou vzhledem k aktuální situaci a individuálním potřebám rodin
- kombinujeme prvky písemného a portfoliového přezkušování, které probíhá v rozumném čase a bez zbytečného stresu pro dítě
- konkrétní požadavky k přezkoušení jsou formulovány v pokynech pro rodiče, které jsou vyvěšeny na sdíleném disku pro individuálně vzdělávané děti
Mgr. Veronika Kršková (koordinátorka IV41) a Mgr. Petr Lukáš (ředitel školy)